טיפ 3: על עלילה ו-E-learning

טיפ 3: על עלילה ו-E-learning

הטיפים הקודמים עסקו ביתרונות של סיפור טוב לתהליך הלמידה ב-e-learning. מה עוד ניתן לעשות בכדי לייצר עלילה מעניינת בלומדת הe-learning- שלכם? מהם הדברים השימושיים בעת כתיבת דיאלוג עלילתי?

אנו בטוחים שתמצאו כתבי עת ומאמרים רבים המסבירים כיצד ניתן לכתוב תסריט אמיתי בכדי לייצר עניין אצל הקורא, אך אנחנו מקווים שהטיפים שלנו במאמר זה יחסכו לכם זמן רב ומיגע.

  1. תייצרו דמויות אמיתיות
    היות ואינכם צריכים ליצר רקע מלא לדמויות בסיפור שלכם, יש יתרון גדול בלייצר רקע כללי כלשהו על כל אחד מהדמויות בכדי להמחיש את הניגודים ביניהם.
    לדוגמא:
    מנהלת ייצור: נורית
    גיל: 32
    אישיות: חברותית, דואגת לעובדי הצוות שלה, בעבר עבדה בתפקידים דומים לזה של העובדים. משתמשת בהומור ובגישת עבודה אופטימית ככלי ליצירת מורל עבודה גבוהה אצל עובדי הצוות שלה.מנהל כספים: משה
    גיל: 47
    אישיות: מתייחס לעבודתו ברצינות גבוהה ודואג בעיקר לשורה התחתונה בביצועים הפיננסיים של החברה. נוטה לשמר יחסי עבודה רשמיים עם עובדי החברה
  2. תכתבו עלילה המתארת מצב אמיתי ותקראו בכל רם
    לאחר שיצרתם רקע בסיסי לדמויות שלכם, אתם צריכים לכתוב תסריט לכל דמות אשר תבדל אותה מהדמות האחרת, כך שהדיאלוג אשר יתפתח בין הדמויות יישמע משכנע. כאשר אתם כותבים דיאלוג ל-2-3 דמויות או יותר, רצוי שתקריאו לעצמכם את אשר כתבתם בקול רם. כדאי מאוד לשתף אדם נוסף בהקראה בכדי לוודא שהדיאלוג נשמע אמין והגיוני.
  3. תכתבו פחות
    טעות נפוצה בכתיבת תסריט או דיאלוג בעת הפקת לומדת e-learning  היא כתיבת יתר של משפטים ודיאלוגים.כאנשים אנחנו לא מדברים בפסקאות שלמות אלא במשפטים קצרים. תשימו לב שבסרטים או תוכניות טלוויזיה לדמויות אין יותר ממשפט אחד או שניים בכל דיאלוג. עליכם לכוון לאותו כמות של משפטים גם בדיאלוגים אשר אתם מייצרים לדמויותיכם.
  4. תכתבו את (ועל מי) שאתם יודעים
    אל תנסו להתחכם. זוהי טעות נפוצה לנסות לכתוב עלילה על מצבים ודמויות שאין לנו בהם הבנה מעמיקה. תמיד תנסו לכתוב על מצבים ודמויות המוכרות לכם. במידה ואת חדשים לנושא תתשאלו את מומחה הידע שלכם ותוודאו שאתם מרגישים נוח עם טון הדיאלוגים וסגנון הדיבור של הדמויות
  5. תמעיטו בשימוש בז'רגון המקצועי
    רוב אנשים (בין אם הם מדברים עברית, אנגלית או שפות אחרות) לא מתנסחים בז'רגון המקצועי כאשר הם מנהלים דו שיח. אם תשתמשו בדיאלוגים שלכם ביותר מדי התנסחויות של מדריך למשתמש, הדיאלוג לא יישמע אותנטי ותאם עלולים לאבד את הלומד בתהליך. תוודאו שדו השיח הוא בין בני אנוש ובכל פעם תקריאו לעצמכם את הכתוב בקול רם.
Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.