טיפ 7: הוכחת הכדאיות העסקית בשילוב ה-e-learning  בתוכנית ההדרכה

טיפ 7: הוכחת הכדאיות העסקית בשילוב ה-e-learning בתוכנית ההדרכה

במציאות הכלכלית החדשה כנראה שמנהלים בכל שכבות הארגון שלכם יצטרכו להילחם בכדי להוציא כסף על משהו. בעת הצגת נושא ה-e-learning בפני המנהלים שלכם, אתם יכול לצפות שהנושא יבחן באותה רצינות כמו הנושא הקודם לפני שנכנסתם לחדר והנושא שיבוא אחרי שתצאו. לכן, כדאי להגיע מוכנים לפגישה. אם אתם אחראים על הזמנת שירותים בנושא e-learning או הינכם מנהלים צוות פנימי, עליכם להיות מוכנים להלחם מלחמה לא פשוטה. בטיפ זה, אנו נתרכז בנושא החיסכון שבעלויות מ e-learning, לעומת החלופות של הדרכות מרצה בכיתת הדרכה. להלן מספר נקודות שיש להכין כשמישהו שואל למה אנחנו צריכים להוציא סכום כסף כלשהו על e-learning:

1. עלויות נסיעות = אפס

טוב להתחיל בנקודה אשר קל להסביר אותה. ארגונים רבים כיום מצמצמים משמעותית בתקציבי הנסיעות עבור כל העובדים, אך בו בזמן מצפים ממחלקות ההדרכה להמשכיות קבועה בכמות הדרכות שיש להעביר לעובדים וללקוחות. צפייה זu מחזקת היטב את הצורך ב-e-learning, מפני שאין לה עלויות נסיעה. אם אתם רוצים לנמק את היתרונות שב- e-learning, התחילו בנקודה זו. עם מספר גדל והולך של עובדים אשר עובדים מהבית או ממקומות מרוחקים אחרים, יש לקחת בחשבון כי עלויות הנסיעה שלהם יכולות להיות פחותות מפני שהם לא צריכים להגיע למשרד למטרות הדרכה. חשבנו שמספר נתונים סטטיסטיים יעזרו לכם לתמוך בטענה זו, לדוגמא:

דאו כימיקלים האמריקנית הפחיתה את הוצאות ההדרכה שלהם בממוצע מ-95$ לכל תלמיד / לכל כיתת ההדרכה, ל-11$ בלבד לכל תלמיד / לכל הדרכה אלקטרונית, מה שנתן להם חיסכון שנתי של 34 מיליון דולר (Shepherd, 2002).

2. העלות השולית של אספקת ההדרכה = אפס
כל העלות ב-e-learning הינה בתהליך הייצור. המושג של עלות שולית של אספקת ההדרכה אינה קיימת ב-e-learning – אין הבדל בעלויות עם 100 או 10,000 לומדים משתמשים ב-e-learning שלכם, זאת בהנחה שאתם לא מייצרים אלפי כותרי CD. אין כיתות, אין עלויות נוספות של מדריכים, אין ארוחות צהריים וקלסרים מלאים במסמכים וחוברות אשר הדפסנו ממיטב כספינו. מה הסיכוי שסמנכ"ל הכספים ישמח לשמוע זאת? ובל נשכח כמובן את איכות הסביבה.

3. זמנו של הלומד מנוצל טוב יותר

e-learning בדרך כלל קצר יותר בכ-%25 – %60  מאשר הדרכה בכיתה על אותו נושא (על פי ברנדון הול, 2001 ו רוזנברג 2001). זמן ההדרכה מנוצל טוב יותר ב e-learning, כי אין לכם את כל הלוגיסטיקה הכרוכה בהדרכת כיתה, כגון: ברכות, ההיכרויות, הפסקות וכדומה. מכיוון שהעלות הגבוהה ביותר של כל הדרכה הוא זמנו של הלומד, ההבדל הוא משמעותי לשורה התחתונה.

צריכים דוגמה? ארנסט אנד יאנג קיצצו בעלויות הכשרה העובדים שלהם בכ-35% תוך שיפור עקבי בביצועים ושיפור ביכולת הרחבה של תוכנית ההדרכה. הם דחסו מעל 2,900 שעות של הדרכות בכיתה לתוך 700 שעות בלבד של למידה מקוונת, 200 שעות של לימוד מרחוק ו 500 שעות לימוד בכיתה, כלומר קיצוץ של 52%. (ברנדון הול, 2000).

4. זה נכון גם במקרים של צרכי הדרכה ייחודיים

אתם לא חייבים להיות ארגון של 1,000 + עובדים בכדי להצדיק e-Learning. ניתן להפחית באופן דרמטי את העלות לשעה של e-learning על ידי נקיטת גישת פיתוח רזה, באמצעות שימוש בטכנולוגיות open source (קוד פתוח) אשר עלותם נמוכה וביצוע חלק ממשימות הפקת ה-e-learning בתוך הארגון. פירוש הדבר כי אפילו בתחומים ייחודיים (מקצועית) עם מספר קטן של לומדים, עדיין ניתן להשתמש e-learning ולהוזיל עלויות.
במקרה של ספק, עשו את החשבון בעצמכם.

ניתן לבנות טבלת ניתוח השוואת העלויות של אספקת שעה אחת של e-learning מול שעת הדרכה בכיתה (צרו עמנו קשר אם אתם זקוק לעזרה, אנו ב-Kineo נשמח לסייע לכם). הכנו גיליון אלקטרוני פשוט המראה את העלויות לשעה של המדריך, זמן הלומד, עלויות הנסיעה, עלויות הזדמנויות אשר הלכו לאיבוד כתוצאה מהשתתפות בהדרכה הכיתתית, ייצור חומרי ההדרכה ועלות השכרת חדר. עכשיו, השוו זאת עם עלויות הפיתוח של e-learning.  גם בהתחשב בעלויות תחזוקה אפשרית של ה- e-learning, ההוכחה העסקית של כדאיות ה-e-learning כמעט תמיד תהיה מנצחת – במיוחד בזמן של האטה במשק.

קראו את כל הטיפים שלנו בנושא עיצוב ופיתוח הדרכת e-learning.

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.