טיפ 8: מדוע שימוש בe-learning מספק ביצועים טובים יותר

בטיפ שעבר הראנו כמה מהיתרונות ששימוש ב-e-learning יכול לספק מנקודת מבט של עלויות. טוב, אז סימנו וי בקטגורית העלויות, אבל כעת אתם עלולים להישאל עלי ידי בעלי העניין ומקבלי ההחלטות בארגונכם את השאלה "אנחנו מבינים שזה יותר זול. אבל האם זה יותר טוב?". להלן מספר סיבות נוספות בהן תוכלו להשתמש בעת שתסבירו מדוע השימוש e-learning טוב יותר מהדרכות בכיתה – רוב הזמן.

1. החופש להתנסות ולטעות – באופן פרטי
האם תמיד עדיף ללמוד בקבוצות? לא לאלה המעדיפים חווית למידה ותרגול באופן יותר פרטי. במקרים רבים לומדים לא ירצו לחשוף את חוסר ההבנה שלהם בנושא מסוים בפני אחרים ובטח שלא להיכשל בפומבי. זאת גם הסיבה העיקרית שמשחקי תפקיד רבים פשוט לא עובדים טוב בסביבות מונחות – לומדים רבים פשוט לא מרגישים בנוחות עם הוכחת חולשותיהם מול הקולגות שלהם. שימוש ב-e-learning מייצרת חווית למידה פרטית, המאפשרת ללומדים לחקור את הטעויות שהם ביצעו וללמוד מהן, מבלי לפחד ממה שאחרים יגידו או יחשבו. כאשר אנו מייצרים ללומדים סביבה בה ניתנת להם האפשרות לבצע טעויות וללמוד מהן, למעשה יצרנו חווית למידה טובה יותר הנותנת הזמנות לכל הלומדים להתנסות במצבים אמיתיים איתם הם יצטרכו להתמודד בעבודתם .

2. קירוב טוב יותר של המציאות
E-learning לא זהה לסוג הלמידה על ידי עשייה בעבודה (OJT). אבל במקרים רבים e-learning אשר מעוצב ומתוכנן היטב, יכול להשיג קירוב טוב יותר למציאות מאשר הדרכה כיתתית. רוב צרכני הידע לומדים, עובדים ומתקשרים באמצעות המחשב. לכן, מתן הדרכה ותמיכה באמצעות הטכנולוגיה אשר נמצאת בשימוש יומיומי טבעית יותר מאשר לשנע אנשים לתוך חדר הדרכה אשר נמצא רחוק מסביבת העבודה הטבעית של העובד. מתודולוגית הדרכה של תרחישים מבוססי מטרה (goal-based training) אשר מדמים את סביבתו האמיתית של העובד יכולה לעשות עבודה טובה למדי לחיקוי משימות עבודה אמיתיות. אם תרחישים אלה כוללים דוגמאות מעולם העבודה האמיתי של העובד קרי: דוא"ל, דוחות מנהלים, ואתרי אינטרנט אשר משולבים עם אתגרי עבודה מציאותיים, אזי אתם כבר קרובים הרבה יותר למציאות מאשר הדרך המסורתית של 'סיפור/תיאור' המציאות על ידי מדריך בכיתה. במקרים של הדרכה תפעולית של מערכות ,שימוש בטכנולוגיה היא הפתרון הטוב ביותר. היכולת לייצר חווית למידה המחקה את המציאות משמעותה היכולת לייצר סביבת למידה הקרובה ביותר להדרכה תוך כדי עבודה.

3. עקביות גבוהה
כאשר אתם מחפשים לתקשר מסר ארגוני חשוב, לדוגמא כיצד לפרש את מדיניות חברה או סדרה של הנחיות מסוימות, ישנה סבירות גבוהה שמסרים אלה לא עוברים בצורה עקבית וקבועה על ידי המדריכים לקבוצות ההדרכה השונות . ישנה אפשרות כי נקודות המפתח במסר אותו אתם רוצים להעביר יתפספסו או שלא יועברו כראוי. בעזרת שימוש ב-e-learning ניתן להעביר את מסרי הליבה בצורה זהה לכולם. בנוסף, פיתוח ועיצוב נכון של שאלות הערכה והבנה יכולות לבדוק את רמת הבנתם של הלומדים, אך חשוב יותר, את יכולתם ליישם את נקודות המפתח בעבודה. ככל שתספקו חווית למידה עקבית יותר, כך תסייעו לצמצם את הסיכוי של העובדים בארגונכם לבצע טעויות בסביבת העבודה האמיתית.

4. מתן שליטה נוספת ללומד
לעובדים המשתתפים בכיתת הדרכה ישנה שליטה מועטה מאד על קצב הלמידה. נוכחותם של העובדים בכיתת ההדרכה נקבעת בדרך כלל על פי לוח זמנים מרכזית אשר לא תמיד תואמת לזמן בו הם באמת צריכים את ההדרכה. קצב ההדרכה בכיתה הוא בדרך כלל אחיד ונקבע על ידי המדריך. במידה והלומדים מתקשים בהבנת החומר הנלמד או משועממים ומאבדים עניין , אין להם כמעט שליטה על קצב הלמידה. לעומת זאת, ב-e-learning הלמידה זמינה על פי דרישה. העובדים הופכים להיות אלה ששולטים על קצב הלמידה שלהם והם תמיד יכולים לחזור לקטעים מסוימים בהדרכה בכל פעם שיש צורך ברענון, או כאשר הלמידה הופכת פתאום רלוונטית, לדוגמה, יומיים לפני ביצוע הערכות עובדים. בנוסף, בשל העובדה שזמן הלמידה בעזרת e-learning מיועדת בדרך כלל להיות קצרה ותמציתית יותר מאשר הדרכה בכיתה, הסבירות לעייפות, לאיבוד הקשב ולנשירת הלומדים נמוכה יותר.

אז מהם את הראיות לביצועים טובים יותר?
ברנדון הול (2001) עשו מחקר שבו הם השוו את ביצועי הלומד עבור שתי קבוצות, אחת באמצעות e-learning והאחרת בעזרת מנחה בכיתה. התוצאות הראו כי ביצועי הלומדים שהודרכו באמצעות הדרכת e-learning היו משופרים יותר מאלה שלמדו בכיתה במונחים של:

• הגישה שהלומדים נקטו לפורמט הלמידה בe-learning ולהדרכה בכלל
• ביצועי הלומדים במבחנים, הסמכות ובהערכות אחרות
• מספר הלומדים אשר הוסמכו כ "מומחים" ו / או עברו בהצלחה בחינות
• יכולת הלומדים ביישום הידע והתהליכים החדשים בעבודה
• היכולת לזכור את הידע לטווח ארוך יותר

יהיו פעמים בהם תצטרכו את האינטראקציה החברתית, סיוע של מומחה, והדרכת hands-on אשר מדריך בכיתה יכול לספק. אבל בזמנים אלה, כאשר מהירות לביצוע של הכשרת העובד בעלות תועלת היעילה ביותר היא המפתח – אתם צרכים להתחיל לשקול יותר יישומי e-learning בהדרכות שלכם.

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.