דור ה-Y: הם כל כך לא מתעניינים בלמידה שלכם

דור ה-Y: הם כל כך לא מתעניינים בלמידה שלכם

Mark Harrison, שותף ב-Kineo, הרצה לפני מספר חודשים בוועידה הבין לאומית לטלקומוניקציה אודות האתגרים וההזדמנויות שבעיצוב e-learning לדור ה-Y. אם יש לכם Flash מותקן במחשב, אז אנו מקווים שהמצגת שלו עולה ברגעים אלה ממש על הצג שלכם.

Launch your own SlideRocket presentation!

להלן תקציר מדבריו:

לעצב e-learning עבור דור ה-Y

אל תשגעו אותי עכשיו עם הלמידה הליניארית שלכם ….

ישנם לא מעט אנשים בתעשיית ה-e-learning אשר טוענים במשך שנים רבות שהדור הצעיר לא יהיה מאושר עם המודלים המסורתיים של הדרכה והכשרה.

טוב, אז הדור החדש הגיע ועכשיו הוא מייצג חלק משמעותי מכוח העבודה עבור ארגונים רבים.

העובדה היא שהדור החדש מחפש משהו שונה לגמרי משעתיים עד שלוש שעות של לומדות e-learning ליניאריות.
הדור החדש מחפש הרבה, הרבה יותר מזה. דור זה הוא דור ה-Y

אז, לפני שאנו מסתכלים מה הם רוצים ומה זה אומר על כל אחד מאיתנו בעולם ההדרכה והלמידה, בואו רגע נגדיר למה אנו מתכוונים באמרנו דור ה-Y?

מי הם …

בני דור ה-Y (ואנחנו אולי קצת מכלילים, אבל היי, זו כותרת)

• אלה שנולדו בין השנים 1980-1992
• הם ילידים דיגיטליים ואילו הוריהם לא היו
• סבלניים פחות
• לא ממש אוהבים הרצאות
• מעדיפים לבצע מאשר לדבר
• יש להם סף נמוך למקורות מודפסים
• מרגישים נוח לשתף מידע
אבל אתם בטח כבר יודעים את כל זה.

זה באמת מה שעושה אותם שונים: לפי דוח TECH Tribe משנת 2006, דור זה מבלה בממוצע 23 שעות בשבוע באינטרנט לעומת 17 שעות צפייה בטלוויזיה. הם עושים ¼ מהקניות שלהם באתרי קניות מקוונים. כ-60% מהנשאלים בדו"ח טענו שהאינטרנט "שייך להם". ואתם חשבתם שהאינטרנט שייך לכם.

הם המניע של מה שקרוי Web 2.0, ולמרבה הצער, לעתים רחוקות מאוד הם חווים במקום עבודתם חוויות למידה הדומות במשהו לעולם אותו הם חיים מחוץ לשעות העבודה שלהם.

את מה שהם רוצים עבור חוויית הלמידה שלהם ניתן לסכם על ידי עקרונות מפתח אלה:

אז … מה הם רוצים?

הלומדים של דור ה-Y מעדיפים:

• דימויים חזותיים
• חשיבה יצירתית
• להיכנס, לקבל את מה שהם צריכים ואז לצאת
• מגוון רחב של פעילויות
• לא להיות נעולים בתוך סוג של למידה ללא מוצא
• פעילויות אקטיביות ומשחקים מרתקים
• פתיחות בשיתוף
נהדר – אבל באיזו תדירות, האם תכניות ההכשרה של ארגונים עסקיים מספקים זאת? כמעט אף פעם.

למה זה? ובכן הנה כמה סיבות:

• מי הם מקבלי ההחלטות? מה הם יודעים על בני 20-30?
האם לכל מנהלי מחלקות ההדרכה יש רקע טכנולוגי רחב מספיק בכדי להכיר את הכלים והטכנולוגיות החדשות אשר דור ה-Y משתמש בהם?
• לשתף זה לקחת סיכון. צוות של עובדים צעירים יכולים לשאול שאלות קשות את מנהליהם, ומנהלים בכירים עלולים "לשרוף" את עצמם במה שהם לא יודעים. אם גדלתם לשמוע את המונח 'ידע הוא כוח ", אז היום קצת קשה להתחיל לספר לכולם הכול מבלי לחשוב שאתם עושים איזו טעות מקצועית איומה.
• דור ה-Y מרבה להשתמש בכלים שיתופיים (Facebook, MySpace, Twitter, Bebo, YouTube) אשר אמורים להיות כייפיים. אם אתם מתכוונים להשתמש בכלים אלה לצורכי עבודה רשמיים ולמטרות למידה מעיקות, אתם עלולים להחטיא לגמרי את המטרה ובו בזמן להרחיק מכם הן את דור ה-X והן את דור ה-Y. יש צורך לעצב את הלמידה בכלים אלה בתשומת לב מרובה. אתם לא יכולים לשתול דפוסי למידה ליניאריים ורשמיים על פלטפורמות של מערכות פתוחות.
• זה חייב להיות לא פורמאלי (כמו אינטרנט) – אז איך אתם יכולים לתכנן את זה? איך אנחנו יודעים שהאנשים השלימו את משימת הלמידה שלהם? איך ניתן למדוד זאת? עוד סיבה טובה לנדודי שינה עבור מנהלי ההדרכה.
איש דור ה-Y הממוצע רגיל להיות חלק מקהילה גדולה אשר משתפת כמויות אדירות של מידע אודות עצמם. אתם בטח עדים לפופולאריות ההולכת וגדלה של טוויטר בכדי לראות את זה קורה בפועל – שוב כלי המונע בעיקר על ידי דור ה-Y (טוב, אולי גם על ידי שלח ודרוקר). הבעיה היא שדור זה עובד לעתים קרובות בארגונים אשר חייבים להיראות כבלתי חדירים ומאוד פורמאליים – ארגונים אלה לא נראים או מתנהגים כמו רשתות חברתיות, למרות שבעולם של היום הם חייבים לעשות זאת ברמה מסוימת.

אז מה אנחנו הולכים לעשות בקשר לזה? לקנות iPhone.

לכן, זאת הסיבה למה אנחנו צריכים לאמץ צורות חשיבה שונות לגמרי – ואת ההשראה שלנו אנו יכולים לקחת מה-iPhone (או מכשירים דומים אחרים) אשר מחד מספק שפע של מדיה ואפשרויות תקשורת ומאידך לוקח מה שהלומדים החדשים של דור ה-Y מייצג ומניח אותו פשוטו כמשמעו בכף ידם.

העולם של iPhone מציע: וידאו, פודקסטים, הודעות, בלוגים, רשתות, microblogging, ואספקה מהירה של מידע. כמובן שזאת לא הדרך היחידה להעברת ידע אבל זה בהחלט בד הקנבס הריק המאפשר נקודת התחלה מצוינת להתחיל עם הרעיונות שלכם.

8 צעדים פשוטים לגרום לדור ה-Y לאהוב אתכם:

1. תאפשרו להם לחלוק רעיונות על ידי שיתוף בווידיאו או בתמונות – זה פשוט לביצוע וזה אותנטי

2. תתחילו להשתמש בעצמכם לפחות באחת מהרשתות החברתיות. הם כולם עושים את זה, כמה קשה זה כבר יכול להיות?

3. תבנו לכם צוות קומנדו קטן אשר יראיין מומחי תוכן בנושאים שונים ויעלה ראיונות אלה כ- vodcasts / podcast. זה זול להפקה, מהיר, קל ונייד. זה עובד טוב יותר עבור הדור הזה מאשר סתם לומדת e-learning ישנה ומשעממת.

4. תעודדו את כולם לשאול שאלות של כולם. הפכו את שיתופיות הידע לסמל סטאטוס יותר מאשר שימור הידע.

5. תייצרו באזז ודיונים סביב דברים חדשים – תפתחו קהילה לא פורמאלית בנושאים אלה. מישהו צריך להתחיל את זה – למה לא את/ה?

6. קבלו את העובדות האחרונות והמומחיות ישירות ממוחי הידע (תחסכו את הסוכן, כפי שטוענת פרסומת ידוע לחברת ביטוח.) – פתרונות Web 2.0 מאפשרות מספר ערוצי שליטה לאותם מומחים. תבנו להם את הסביבה ותנו להם לייצר. תנסו, תנפו את הדברים שלא עובדים לכם, אבל אל תפסיקו לנסות.

7. תעשו להם את החיים קלים בכדי שיוכלו למצוא את הדברים אותם הם רוצים לדעת. כפתור החיפוש חשוב יותר לדור ה-Y מאשר ניווט מרובה תפריטים ומערכות שונות לניהול הלמידה (LMS). דור ה-Y לא רוצה לדעת מה זה LMS. וכאשר אתם מסבירים להם ש-LMS הוא קיצור של מערכת. ניהול. למידה … הו, אלו הן בוודאי שלושת מילים המשעממות ביותר אשר הם שמעו לאחרונה.

8. היכרות עם עמיתיהם עושה את דור ה-Y מאושר יותר! אז, לעודד את כולם לשתף דברים על עצמם ועל מה שהם עושים. במיוחד את שכבת ניהול הביניים הבלתי נראה.

מאמר זה אינו רשימת משימות למחר – מדובר כאן בשינוי התנהגות ארגונית. אבל זהו בהחלט המקום להתחיל. קחו iPhone ליד, הורידו כמה מה- Apps ותנסו. זה בקונקטס הנכון, למידה ניידת במלוא הדרה – אבל עשו טובה, אל תשתמשו באלה המלים עם אדם מדור ה-Y.

הכלים אשר ישנו את הלמידה מחר נמצאים כבר בשימוש היום – אבל יכול להיות שלא על ידכם. אתם צריכים ללכת לחפש אותם או כמו שהסופר האמריקאי-קנדי וויליאם גיבסון ניסח זאת: "העתיד כבר כאן. הוא פשוט לא מופץ באופן שווה." קצר מספיק בשביל טוויטר – אבל מעביר את המסר.

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.