טיפ 42: תביאו את הלומד לתוך תהליך עיצוב הלמידה

מי נמצא בלב תהליך העיצוב והפיתוח של למידת eLearning? טוב, התשובה די ברורה. הלומד, כמובן! ובכל זאת, הלומד היקר נאלץ לעתים קרובות כל כך להרגיש בודד ואבוד בערימות של קלסרים, bullet points ועמודים (או מסכים) על גבי עמודים של תוכן. אז כיצד ניתן להוציא את הלומדים מבדידותם ומסף הטביעה בערימות התוכן? פשוט, שימו אותם במרכז תהליך העיצוב ופיתוח הלמידה שלכם!

אם מפת הכוכבים הייתה מסודרת כראוי ניתן היה לקבל דגימה של עובדי ארגון אמיתיים (הלומדים שלנו) ויחד איתם למפות את התכנים ולעצב את תוכנית הלמידה. לצערנו, לעיתים קרובות, המציאות היא שונה ואנחנו חייבים לבוא עם אלטרנטיבה – להתחפש למשתמש עצמו.

להלן תרחיש
התפאורה – חדר ישיבות מואר באור טבעי הנכנס דרך החלונות בארגון עסקי גדול; בחדר נמצאים את, מעצבת הדרכה צעירה שאפתנית; שלושה מומחי תוכן בנושא בו אתם עוסקים; מצגת PowerPoint עם 52 שקפים; לוח לבן והרבה קפה. זוהי פגישת ההתנעה בנושא התוכן.

לאחר כמה דברי פתיחה וסקירת האג'נדה, את אומרת, "בואו רגע ננסה משהו כאן. נדמיין ארבעה אנשים אשר עשויים ללמוד מתוכנית למידה זו. הזכרתם עובדים חדשים. אז בואו נגיד שמיכל החלה את עבודתה במחלקת הכספים." את מציירת סמיילי על הלוח הלבן ומתייגת את הפרצוף החייכן בשם מיכל, כספים, עובדת חדשה. ואת ממשיכה, "היא צריכה לדעת על הנושא הזה, כי …"

"אתם גם ציינתם כי אדם נוסף העובר מיחידה עסקית אחת לאחרת יצטרך ללמוד מתוכנית זו. בואו נקרא לו אייל. אייל עובד בחברה כבר חמש שנים ושמע מעט על הנושא עליו אנו דנים, אבל עכשיו עליו יהיה לקבל החלטות המשפיעות על נושא." את מציירת גם את אייל על הלוח ומתייגת אותו.

במהלך התהליך לעיל בו אתם בונים את "צוות הלומדים שלכם אתם מתחילים לזהות ולאפיין את איכויות הלומדים שלכם, ולהפוך אותם לאנשים אמיתיים להם צרכי למידה שונים.

מניסיוננו, מומחי התוכן יאהבו את "המשחק" הזה . למשה, אחד מהלומדים הפוטנציאליים, אין זמן לעבור על לומדות eLearning, אבל הוא באמת צריך את הידע הזה אתמול, ואילו, איילת, נציגת שירות הלקוחות, צריכה ללמוד נושא זה רק בצורה כללית עד לנקודה מסוימת, בכדי לקבל מושגים בסיסיים אשר אמורים לסייע לה במהלך עבודתה.

ברגע זה, כאשר אתם מתחילים לעבור על התכנים, הביאו את ארבעת הדמויות שלכם לשיחה. "מה עם אייל? האם הוא באמת צריך לדעת את זה? מה הוא הולך לעשות עם פיסת המידע שיש לנו כאן? האם לאיילת ממש אכפת מנושא זה? לא – טוב, אז אולי אנחנו צריכים לחשוב מחדש על הסעיף הזה. "

בתהליך שאת – ומומחי התוכן שלך בנושא – חושבים על התוכן במונחים של הלומדים ,אותם עובדים אשר באמת צריכים לעשות משהו עם החומר הזה, תוכלו לעצב תוכנית למידה טובה יותר וחשוב מכל, רלוונטית לצרכי הלומדים. אנו משתמשים בהדמיית דמויות באופן קבוע . זה לא לוקח הרבה זמן לייצר אותם, זה עוזר למומחי התוכן שלכם להתמקד במתן מענה לצרכים אמיתיים, וזה משאיר אותך נאמנה לצרכי הלמידה של העובדים בתור מפתחת הדרכה – את מעצבת עבור יחידים, ולא למסה מופשטת. למה שלא תנסי זאת בפרויקט הבא שלך?

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.