מקדונלד'ס בבריטניה: פתרון Rapid E-Learning בפעולה

כיצד סייענו לצוותי המסעדות במקדונלד'ס להעלות את רווחיות הסניפים בעזרת פתרון ה- e-learning עטור הפרסים שלנו – ועל הדרך, גם לחסוך מעל ל-  1,750,000$ עבור החברה

ב- Case Study זה נחלוק עמכם כיצד Kineo וחברת מקדונלד'ס בבריטניה שיתפו פעולה בפיתוח פתרון e-learning אשר:

  • מהווה דוגמא כיצד ניתן להשתמש במחולל לומדות Articulate ולהפיק לומדות באיכויות הגבוהות ביותר (עבור פרויקט זה זכינו יחד עם מקדונלד'ס בפרס Articulate Guru מטעם Articulate)
  • מספק דרך גמישה לשיתוף פעולה ולתת שליטה למחלקת ההדרכה של מקדונלד'ס
  • חסך מעל ל – 1,750,000 $ עבור מקדונלד'ס בשנה הראשונה
  • תרם ישירות בהעלאת הרווחיות של המסעדות השונות. מה שלמעשה היתה אחת המטרות הראשוניות שלהם

 
בכדי לראות דוגמית של לומדת Articulate אשר פיתחנו עבור McDonalds בפעולה לחצו כאן.

כמו כן, ניתן להוריד את ה-Case Study המלא שלנו באנגלית בקישור הזה  (PDF 3MB).

מעוניינים לדעת כיצד אנחנו ב- Kineo יכולים לסייע לכם להאיץ למידה והדרכה דרך rapid e-learning וe-learning מותאם אישית? פנו אלינו עוד היום ל-info@kineo.co.il , נשמח לעזור.

האתגר:

"האם ניתן לנהל סניף של מקדונלד'ס ברווחיות? האם פתרון e-learning יכול לעזור? "

לנהל סניף של מקדונלד'ס (או כל סוג של מסעדה) בצורה רווחית תוך כדי ניהול מאוזן של הצוות, עלויות, מכירות ואיכות שירות גבוה ללקוח היא משימה בהחלט לא פשוטה. אתם צריכים הבנה עמוקה של הרכיבים השונים בניהול היומיומי ולראות כיצד הם פועלים על מנת לספק איכות ורווחיות.

זוהי משימה שמקדונלד'ס הצטיינו בה במשך שנים רבות ופיתוח כישורי הניהול של מנהלי המסעדות שלהם היא משימה קריטית ביותר עבור החברה. מדי שנה סיפקו מקדונלד'ס בבריטניה סדרת קורסים בני יום אחד בהדרכה מסורתית, אודות הניהול הפיננסי של מסעדות החברה ל -1,000 עובדים מתוך צוות העובדים הכולל(בכל שנה ב- 1,250 מסעדות). זוהי דרך יקרה מאוד להדרכת עובדים עבור מקדונלדס אשר חיפשה חלופות באמצעות e-learning, שיאפשר למנהלי הסניפים לקבל את הההדרכה שהם צריכים וכאשר הם זקוקים לה, בכדי להיות מסוגלים להשתמש בתכני הלמידה עבור תמיכה ושיפור ביצועים, להיות מסוגלים לתחזק ולעדכן ההדרכות בזריזות וכמובן, בכדי להפחית את עלויות אספקת ההדרכה לאלפי העובדים המפוזרים בכל רחבי האי הבריטי.

 

 

המטרות שגישת ההדרכה החדשה הייתה צריכה להשיג היו :

  • לעמוד בקריטריונים האסטרטגיים של מחלקת ההדרכה ופיתוח העובדים של מקדונלד'ס ליצור הדרכות מודרניות, מרתקות, הניתנות לצריכה על ידי העובדים בדיוק בזמן בו הם צריכים את הידע ושיענה על הצרכים העסקיים של הארגון, רלוונטיות ללומדים, מתן זמן ויתרונות העלות ובעיקר לאפשר יתרון תחרותי
  • להגדיל את מהירות העברת הלמידה ללומד ולזרז את ישומו אל תוך העבודה
  • לספק הזדמנויות למידה ורענון באופן אשר הדרכות פנים אל פנים לא יכולות לספק
  • חסכון בזמן ובעלויות, ובייחוד באלה הנוגעים בשינוע העובדים ובהזדמנויות מכירה אשר הולכות לאיבוד

 

חברת מקדונלד'ס פנו ל- Kineo בכדי שנספק עבורם פתרון e-learning אשר ישיגו את המטרות הללו.

 

תוכנית ההדרכות המקוונות בנושא ניהול עסקי אשר פיתחנו עבור הלקוח כללו שלושה מודולים מרכזיים:

  • פיתוח מיומנויות פיננסיות
  • ניהול מלאי
  • ניהול זמן וצוותי עבודה

התבקשנו לספק תוכנית הדרכה E-learning אשר צריכה להיות מועברת באופן אטרקטיבי ובצורה מרתקת אשר תיתן תמיכה מלאה במותג של מקדונלד'ס ותעמוד בסטנדרטים של איכות וסגנון של החברה.

שימוש ב-Articulate לפיתוח לומדות איכותיות – במהירות

יחד עם מקדונלד'ס עבדנו על פיתוח אבטיפוס של תכנית e-learning באמצעות מחולל הלומדות Articulate לצורך הוכחת היתכנות, אשר בסופו של תהליך הלקוח ביצע בדיקה האם התוצרים עומדים בסטנדרטים ובדרישות החברה. ב- Kineo יש לנו ניסיון רב בפיתוח תוכניות הדרכה בתפישת Rapid E-learning ובעבר יישמנו זאת יחד עם חברות כמו , O2, Mark & Spencer, British Petroleum, HSBC, Cable & Wireless ועוד רבים אחרים. (לחצו על הקישורים של O2 ו-Marks & Spencer בכדי לקרוא את ה-Case Study אשר פרסמנו בעבר).

דרישות המפתח של פיתוח תכנית האבטיפוס היו:

  • להראות יכולת לכלול אינטראקציות מורכבות, המציגות את יחסי הגומלין בין המרכיבים השונים בתכני הלמידה ואת ההשפעה של עלויות קבועות ומישתנות, כנקודת ההשקה להדרכה המשכית בצורת דיונים פנימיים בכל אחת מהמסעדות
  • פיתוח גישה בדרישות מותג ספציפי לקורס שליטה בעסק
  • אספקת מגוון רחב של אינטראקציות עשירות בכדי לשמור על הלומדים העוסקים קוגניטיבית בלמידה
  • להוכיח כי נושא מורכב כמו זה יכול להיות מועבר דרך e-learning .

 

האבטיפוס כלל ממשק משתמש מיוחד אשר פותח על ידי Kineo עבור מחולל Articulate אשר אפשר לחברת מקדונלד'ס שליטה על אופן המיתוג ומיקום האלמנטים הויזואליים כמו הלוגו למשל. בנוסף, כלל הממשק אלמנטים סטנדרטיים כמו תפריטי ניווט, עזרה והתקדמות בין עמודים.

לומדת האבטיפוס פותחה בתוך ימים אחדים. התוצאות שכנעו את חברת מקדונלדס כי פיתוח ב-Articulate בצורה אשר הצענו עונה באופן מלא על הדרישות שלהם ויאפשר להם ליצר שותפות עם Kineo בפיתוח תכנים איכותיים ומרתקים במהירות, תוך עמידה בדרישות מיתוג קפדנית. בשל קלות השימוש בכלי כמו Articulate, צוות ההדרכה במקדונלד'ס יוכל לפתח במהירות מיומנויות להפקה ותחזוקת התוכן.

כתוצאה מכך, מקדונלד'ס החלה להשתמש בצורה אינטנסיבית במחולל Articulate להפקת לומדות.

כעט נפרט כיצד עמדנו בדרישות שונות של מקדונלד'ס.

עבודת צוות – להוציא את המיטב מכולם

הפרויקט היה למעשה סוג של מיזם שיתופי. פיתוח האב טיפוס על ידי Kineo התבסס על תכנים וסקריפטים שפותחו על ידי צוות ההדרכה של מקדונלד'ס.

כאשר הפרויקט נכנס לפס ייצור מלא, חברי הצוות של מקדונלד'ס עבדו יחד עם צוות Kineo וקיבלו הכשרה כיצד יש להשתמש בתבניות Articulate ובממשק המשתמש אשר פיתחנו.

המפתח בפרויקט הפקה מואצת של תכנים (rapid e-learning) הוא יכולת הגמישות של תהליך ההפקה. במקרה של פרויקט זה, חלק מהלומדות נכתבו על ידי מקדונלד'ס ונבנו על ידי Kineo, ואילו בלומדות האחרות התהליך עבד הפוך. למעשה טשטשנו את חלוקת הלקוח / ספק ובנינו צוות עבודה משותף אשר יחד עבד על פיתוח ובניית תכנים בכדי לעמוד ביעדים הארגוניים של החברה.

צורת עבודה זו היא המועדפת עלינו, משום שהיא מאפשרת הן ללקוח והן לנו כספק לקבל את המיטב מכולם. כמו בכל הפרוייקטים, מפתחי e-learning מביאים עימם מיומנויות בפיתוח תכנים, רעיונות יצירתיים וכישורים טכניים טובים – אולם צוותי הדרכה פנימיים הינם המפתח במתן:

  • ההקשר לאופן בו יעשה שימוש בתכני ההדרכה / הלמידה
  • מומחיות תוכן וידע מעמיק
  • הבנה של קהלי היעד אשר יצרכו את ההדרכה

התוצאה במקרה זה היתה שיתוף פעולה נהדר אשר אפשר הפקת מוצר סופי מצוין שאנחנו ומקדונלד'ס שוקלים להשתמש כדומא לדרך שבה ניתן להשתמש ב-Articulate ככלי פיתוח e-learning אשר מאפשר ללקוח לתחזק ולעדכן תכנים בקלות.

עיצוב הדרכת e-learning שמשקפת את ערכי העיצוב של מקדונלד'ס

המפתח לאספקת חווית למידה עקבית לאורך תוכנית ה- e-learning הוא לפתח תבניות עיצוב ופיתוח עבור Articualte לשימוש על ידי צוותי הפיתוח. ללא קשר אם המסך נבנה באמצעות Articulate, Quizmaker, Engage , PowerPoint או הנפשה מותאמת אישית, הממשק והתבניות אשר פיתחנו סיפקו אחידות במראה ובחוויה הלמידה.

הממשק

הממשק שפיתחנו הוא קובץ פלאש שיושב מעל הפלט של לומדת Articulate ולמעשה מתקשר מול פונקציות כגון, תפריט, הבא וכרטיסיות משאבים.

תבניות PowerPoint

השלב הראשון היה ליצור תבנית של PowerPoint באמצעות רקע זהה עם תיבות טקסט בצבעי ספיה (חום עם גוון אדום), אשר נעשה בה שימוש בצורה עקבית בתכנית ה- e-learning.

תבנית  Quizmaker

גם כאן השתמשנו בעיצוב ספיה אשר השתלבו בצורה עקבית עם סגנון העיצוב וצבע הרקע של שקפי ה-PowerPoint.

תבנית  Engage

כמו עם ה-Quizmaker גם את תבניות ה- Engage ערכנו והתאמנו בכדי ליצור רקע אשר מתמזג עם עיצוב הממשק.

שילוט נקי ורהוט

אחת מנקדות המפתח בהצלחת תכנית למידה עצמית היא לאפשר ללומדים לדעת היכן הם נמצאים ומהם הנושאים העתידיים אותם הם ילמדו עם ההתקדמות בלומדה. כחלק מתפישת העיצוב שלנו כללנו סדרה של סמלי כותרת המספקים סוג של שילוט ללומד לאורך כל מודולי הלמידה.

אינטראקציות פיננסיות מורכבות

Articualte, בשילוב עם Quizmaker ו-Engage אפשר לנו ליצור מגוון רחב של אינטראקציות עשירות המעבירות ללומדים מושגים פיננסיים שונים תוך כדי שמירה על מוערבות הלומד בתהליך הלמידה. עשינו שימוש רחב ב-Quizmaker בכדי לשאול שאלות הבודקות את הבנת הלומדים ככל שהתקדמו בתהליך הלמידה.

ב  e-learning אנו מייצרים תכנים שהם פלאש, למשל, יצרנו אנימציה אישית של מכירות. זה הוכנס לתוך שקופית PowerPoint ושולב עם שאר המודול.

פעילויות חוברת עבודה – פיתוח למידה בתמהיל

בפיתוח למידה עבור מקדונלד'ס שילבנו אסטרטגיה המשלבת תמהילי למידה. במקרה זה, התמהיל היה בפיתוח פעילויות פנים-מול-פנים אשר נערכו במסעדות לשם המשך מעקב הפעילויות המקוונות וכדי להבטיח שהתכנים עוברים למקום העבודה בצורה אפקטיבית. ביצענו שימוש חוזר של חוברות עבודה קיימות אשר פותחו על ידי צוות ההדרכה של מקדונלד'ס, כך שלאורך כל המודולים המקוונים יש פעילות שבה הלומד מופנה לחוברת העבודה בכדי להשלים את הפעילות.

קישורים לכלים חיצוניים – לאפשר ללומדים לקחת את הידע שלהם הלאה

התוכן אשר פיתחנו כלל שימוש בכלים מסויימים ותבניות בעבודה אשר נועדו לסייע לעובדים לשפר את הבקרה העסקית. בכדי לייצר זיקה חזקה בין תוכן הלמידה לתהליכי העבודה היומיים שילבנו בתוך Articulate קישורים ישירים לכלים השונים .

איכות תוצרי הלמידה הסופית היתה יוצאת מן הכלל בהתחשב בלוח הזמנים הצפוף אשר דרש מכולנו פיתוח מהיר מאוד של תכנים אשר שולבו בצורה מלאה בערכי המותג של מקדונלד'ס.

התוצאות
התוצאות היו יוצאות דופן, ואנחנו נסכם אותן כאן.

יצירת עניין אצל הלומד
עד עתה למעלה מ -1,000 עובדים ברשת סיימו תוכנית ההכשרה והמשוב היה חיובי מאוד. סקרים פנימיים של מקדונלד'ס הראו את התוצאות הבאות:

הצהרה

אחוז המסכימים ב-2009

  הדרכה זו הייתה רלוונטית לעבודה שלי

94%

אני יכול ליישם את מה שלמדתי בעבודה שלי

91%

ישנם חומרי עזר אשר תומכים בהכשרה שעברתי

94%

תואם לי זמן המאפשר לי להשקיע על הכשרה ופיתוח אישי

72%

קיבלתי את ההדרכה והידע שאני צריך בכדי לבצע את עבודתי בצורה טובה יותר

92%

התוצאות הן מצוינות לכל הדעות. אבל בכדי להחשיב תוכנית e-Learning למוצלחת באמת היא צריכה לספק תוצאות מוחשיות לשורה התחתונה של העסק. אנחנו שמחים לדווח כי התוכנית שבנינו בהחלט עשתה זאת:

חיסכון בעלויות

הערכות שבוצעו על ידי מקדונלד'ס מראים כי פרויקט זה בלבד חסך בנושאים הקשורים לשינוע העובדים יותר מ 440,000$ לשנה עד כה.

לפי הערכות של מקדונלד'ס סה"כ החיסכון הצפוי מתוכנית ה-e-learning שבנינו עבורם (הערכה לפרק זמן של כ 12 חודשים) יהי מעל ל-1,750,000$, נתון המשקף תשואה ענקית על ההשקעה.

היתרונות העסקיים

מטרת תוכנית ה-e-learning אשר בנינו היתה להביא לשיפור התוצאות עסקיות. אמנם היו גורמים נוספים אשר תרמו לתוצאות אלו, אך בשנת 2009 במקדונלד'ס ראו את התוצאות הבאות:

  • 10% גידול במכירות
  • 6% צמיחה בכמות העסקאות מכל המסעדות
  • אינדיקטורים המראים את הרווחיות ושיפור הביצועים בשוק המזון הראו שיפור ביצועים של בין 0.05% לבין 1% במסעדות אשר נבחרו להריץ פיילוט למדידת ביצועים של אפקטיביות הלמידה עם התוכנית שבנינו. זהו נתון מאוד משמעותי בעסקים עם אחוזי רווח שוליים נמוכים והתוצאות היו קשורות ישירות לתוכנית הלמידה.
  • מנהלי מסעדות הפיילוט הציגו ביצועים טובים בצורה משמעותית ביחס למסעדות אשר לא עברו את ההדרכה
  • חיסכון משמעותי בעלויות כפי שציינו לעיל

 

שימוש יעיל במחולל לומדות Articulate להפקה מהירה של תכנים איכותיים

באמצעות יישום מתקדם של ממשקי משתמש ושימוש חדשני שעשינו ב Quizmakerו ב-Engage, יחד עם מקדונלד'ס, פיתחנו את מה שאנו מאמינים, דוגמא בסטנדרט עולמי כיצד יש לפתח תוכנית e-learning – עיצובים ויזואליים חזקים מאוד היוצרים התקשרות גבוהה ועניין רב אצל הלומדים וכל זאת בעלות נמוכה בהרבה  בהשוואה לשיטות פיתוח הדרכה ו-elearning אחרות. תוצאות אלו הובילו את מקדונלד'ס בבריטניה לאמץ את מחולל Articulate ככלי הפיתוח המרכזי שלהם ולאמץ את תפישת ה- e-learning כפי שזכינו להציג בפניהם.

קלות בתחזוקה

המודולים אשר פיתחנו הינם פשוטים לתחזוקה ועדכון עבור צוות ההדרכה של מקדונלד'ס. לאפשר למקדונלד'ס לתחזק ולעדכן את התכנים בצורה עצמאית בכדי להתאימם לשינויים באקלים העסקי היו קריטריון חשוב בהצלחת התוכנית.

אספקה בכל זמן נתון

תוכנית ההדרכה נגישה מכל מחשב, כלומר, הלומדים יכולים לרענן את הכישורים הפיננסיים והניהוליים שלהם בכל פעם שהם צריכים, ובכך חוסכים את הצורך בהכשרת פנים אל פנים אשר יקרה יותר ואשר בדרך כלל לא מסופקת בעת בו העובד זקוק לה.

מקדונלד'ס סיכמו את מה שהפרויקט היה עבורם :

"התמהיל של e-learning ולמידה קונבנציונאלית אשר יישמנו בארגון באמת שיפרו את ביצועי הלמידה עבור  העובדים שלנו. הסקרים הפנימיים שלנו הראו עליות בכל קטגוריות ההדרכה, הגבירו את מעורבות העובדים בהליך הלמידה והעלו את יכולות העובדים להטמיע את אשר נלמד לתוך העבודה שלהם. התוכנית הביאה לחיסכון משמעותי בעלויות ובאספקת הכשרה ותוצאות הלמידה גרמו ישירות לשיפור המדדים הפיננסיים העיקריים של המסעדות שלנו. "

קארול וויליאמס, ראש הכשרה והדרכה עסקית, מסעדות מקדונלד 'ס בע"מ

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.