טיפ 44: היכן נמצאת האנושיות?

במהותו, ה- e-learning  נועד לעזור לאנשים. באמצעות אינספור תוכנות ה- e-learning הנוצרות כל שנה, אנשי המקצוע בתחום ה- e-learning עוזרים לאנשים להגיע לתובנות חדשות ולהבנה, לעשות את עבודתם בדרך טובה יותר, לקדם את הקריירות שלהם, לטפח את העציץ ולדאוג למשפחותיהם. לצערנו, מוצרי e-learning רבים לא ממש משיגים את המטרה לעזור לאנשים. במקום זה, הן נועלות אנשים בתוך מסכת ארוכה של דפים, שה"ישועה" היחידה ממנה היא הבהוב כפתור ה"הבא. הלומדים לבסוף מסיימים את הלומדה מותשים.

להלן שלוש שיטות פשוטות שתוכלו להשיב את המגע האנושי לתוכנות ה-e-learning שלכם.

התחילו בלומד, ולא בתוכן

אוי, כמות הפרויקטים שלe-learning  שפגישת ההתנעה שלהם התחילה בהעברה הטקסית של ערימת הקלסרים! אנא מכם, עצרו את השיגעון הזה!

במקום זה, התחילו בהבנת הלומד. מהי נקודת המוצא שלהם? לאן הם צריכים להגיע? מה אתם רוצים שהם יהיו מסוגלים לעשות בסיום התוכנית?

אם מה שאתם באמת צריכים שיישאר איתם זו הבנה שקיים תהליך, ושהם צריכים לפנות למחלקה האחראית לתהליך עם שאלות- ובכן, זו לומדה שונה מאוד מלומדה שמלווה אותם שורה-שורה בין כל 30 השלבים שבתהליך.

לכו לפגוש את הלומדים האלו כמה שהפרויקט שלכם רק יאפשר. בפרויקט שעשינו לאחרונה בבתי הקפה של M&S באנגליה, בחציו הראשון של הפרויקט, במקום ללמוד את חוברות ההוראות, הלכנו לבתי הקפה, ערכנו תצפיות, הקשבנו וראינו מה זה בעצם לעשות את התפקיד הזה. אחרי שמסתכלים ללומד בעיניים, אי אפשר לשכוח שבשבילו אנחנו עושים את ה-e-learning.

תערבו רגשות

תמשכו בחוטים של הלב, תעוררו סקרנות ותתחברו ללומדים ברמה ויסצרלית. יצא לכם ללכת לקולנוע, נכון? מה שעובד שם עובד ב- e-learning. רגשות הם שעושים אותנו לאנושיים- והם גורמים לתוכן שלכם להשאיר חותם אצל הלומדים. הזריקו קצת אנושיות באמצעות סיפורים ודוגמאות אמיתיים. אל תפחדו לקחת סיכונים- עדיף לדחוף ולהימשך אחורה מאשר לא לדחוף כלל. אני חושב שג'ימי הנדריקס אמר את זה.. או שהיה אומר את זה, אילו היה זוכר.

שימו לב ל"טון הדיבור" שלכם

האנשים האלו אי שם שעובדים עם הלומדות שלכם- הם לא רובוטים, אז חשוב לא לכתוב כמו רובוטים.

בוחן פתע: אילו מהבאים נשמע יותר כמו משהו שרובוט היה אומר?

א.      ניהול משא ומתן אפקטיבי זו מיומנות חשובה שכולנו משתמשים בה על בסיס יום-יומי.

ב.      מתי בפעם האחרונה ניהלתם משא ומתן? אולי זה ממש לא היה מזמן ואינכם מודעים לכך?

הקפידו שכתיבתכם תהיה קלילה וברמת שיחה. היו ישירים ותערבו את הלומד. כתבו כאילו אתם מנהלים שיחה עם מישהו שהוא חכם ועסוק בדיוק כמוכם. כשתדברו אל הלומד, מבוגר-אל-מבוגר ייתכן מאוד שהוא יקשיב.

אז, הנה לכם- שלושה טיפים זריזים כדי להשיב את האנושיות ל- e-learning. זכרו- זה תמיד עניין של אנשים, אנשים!

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.