טיפ מס' 57: יישום עקרונות פיתוח Rapid E-Learning במצגות PowerPoint מתוך הדרכות הכיתה

טיפ מס' 57: יישום עקרונות פיתוח Rapid E-Learning במצגות PowerPoint מתוך הדרכות הכיתה

המציאות היומיומית של אלו מאיתנו העובדים במחלקות הדרכה פנים-ארגוניות היא, שלעתים קרובות אנו ניצבים בפני המשימה הדי מרתיעה: להפוך הדרכות כיתה לחוויות מקוונות. אתם יודעים שאילו היה לכם הזמן, או התקציב, הייתם עושים משהו באמת מדהים, שהיה משנה התנהגות או נותן ללומדים משהו לדבר עליו. אך בפרויקט הזה – זמן, תקציב, או מגבלות אחרות, מכתיבים שכל מה שאתם יכולים לעשות זה לקחת את המצגת הקיימת של מדריך הכיתה ולפרסם אותה באופן מקוון.

אנחנו לגמרי מבינים את התחושה. הנה שלושה טיפים פשוטים שתוכלו ליישם במצגות ה- PowerPoint כדי שתוכלו להעלות משהו מספיק טוב, בזמן.

 1.      חלקו לפרקים 

ראינו זאת פעמים רבות. כל התוכן מופיע במצגת והמדריך הוא זה שמגדיר ומיישם את אופן ההתקדמות והעברת התוכן במהלך השיעור. זה יכול לעבוד במסגרת כיתתית,  אבל מה שבטוח- זה לא עובד בחווייה מקוונת.

תוך כדי שאתם עוברים על המצגת, שאלו את עצמכם כיצד תוכלו לשבור את התוכן לפרקים שונים. פרקים אלו יכולים להיות נושאים מרכזיים בתפריט הראשי והם ייתנו ללומד מעט עקרונות מארגנים שיעזרו לו להתקדם עם התוכן.

אנחנו מאוד אוהבים ליצור תפריטים המבוססים על שאלות – זה מאפשר ללומד לקבל הצצה ראשונית לתוצאות הלמידה.

למידע נוסף אודות תפריטים, כנסו לטיפ 37: תפריטים ש"עושים שכל".

 2.      הציבו תמרורים

אם כבר יצרתם מבנה, המינימום שאתם יכולים לעשות עכשיו זה להגיד ללומד איפה הוא נמצא במסע בתוך המבנה. בתחילת פרק, שימו תמרור שאומר "אתה נמצא כאן". הוא לא צריך להיות תמרור באופן כזה מובהק, אבל הרעיון הוא לעזור ללומד להבין איפה הוא נמצא בתוך החוויה. ואם אתם כבר עושים את זה, להם תציינו גם מה ייצא להם מהלמידה בפרק הזה. לא חייבים לעשות את זה בצורה של "מטרות למידה", אנחנו מעדיפים גישה אנושית יותר, שמסבירה ללומד בשפה שלו מה הפרק כולל ולמה זה חשוב.

למידע נוסף אודות אלטרנטיבות למטרות למידה, כדאי לכם לקרוא את טיפ 26: ההתנגדות שלנו למטרות למידה.

 3.      צמצמו את כמות הטקסט!

לא ייאמן כמה טקסט מצליחים לדחוס בשקופית PowerPoint. רק בגלל שאפשר, לא אומר שצריך! אם באמת יש כל כך הרבה טקסט לקרוא, ייתכן שעדיף לשלוח קובץ PDF או Word.

לחילופין, אפשר לנסות לפרק את זה לחלקים קטנים יותר. תוכלו לחלק שקופית אחת דחוסה של מדריך ל- 5 שקופיות נפרדות של E-Learning. השתדלו לתת ללומד להתמקד במושג, או רעיון אחד בכל שקופית.

כדי שהלומד שלכם לא יבהה בשעמום במסך ויירדם על המקלדת, הקפידו שלא לדחוס יותר מדי חומר בשקופית. כלל מקובל הוא: לא יותר מ- 6 תבליטים (bullets), ולא יותר מ- 6 מילים לכל תבליט. אבל גם זה הרבה.

עוד רעיון "מטורף" – שאלו את עצמכם: "האם באמת כל החומר הזה נחוץ?". אם תתמקדו לאורך כל הלומדה במה שאתם רוצים שהלומד יעשה בסיום הלומדה, ייתכן שתגלו שכל ההיסטוריה של האינטרנט או של תאגיד כלשהו, לא רק שאינם נחוצים, אלא שהם ממש מסיחים את הדעת ממה שכן חשוב.

נו, יש מבין?

מקבצים. תמרורים. צמצומים. שלושה רעיונות פשוטים אך חכמים, שיכולים לשדרג את מצגת ה- PowerPoint ולהפוך אותן ליותר ברורות, יותר מכוונות, ויותר אפקטיביות כחוויית למידה מקוונת בקצב אישי.

כמובן שאפשר להרוויח עוד המון משימוש בכלים כמו Articulate, היכולים לעזור לחזק את המסר שלכם- אבל לאלו מכם שלא פעם משתמשים בכלים נוספים – אנחנו מקווים שהטיפ יעזור קצת.

 

 

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.