טיפ 26: ההתנגדות שלנו למטרות למידה

טיפ 26: ההתנגדות שלנו למטרות למידה

טיפ המשך למאמר שהופיע לראשונה בבלוג של Learning Visions" – Cammy Bean" ב- 20 בדצמבר, 2007. 



בסיום הטיפ, תדעו:

  • להסביר שתיים מהסיבות שבגללן אנחנו לא אוהבים מטרות למידה מקובלות
  • לתאר את השקפתכם האישית בנוגע למטרות למידה
  • לפתח גישה אלטרנטיבית להגדרת מטרות למידה בקורס ה- e-learning  הבא שלכם.

האם גם הלומדות שלכם לרוב מתחילות בסגנון כזה? מרתק, נכון?

בואו נדבר על כמה אופציות אחרות.

 

התנגדות, כבודו!

אני שונאת לכתוב מטרות למידה. אני מבינה את הערך, באמת שכן, לפחות מנקודת המבט העסקית וזו של מפתח ההדרכה. מטרות למידה מבהירות בדיוק מה אתם מנסים ללמד. אבל אני חושבת שמשעמם נורא לכתוב ולקרוא אותן.

מטרות למידה מגדירות ללומד מה הולך להיות בלומדה והן עוזרות ללומד להתמקד במה שחשוב, תוך כדי שהם עוברים את תוכן הלומדה. ובכל זאת, יש שיאמרו שרוב הלומדים בכלל לא טורחים לקרוא אותן.

כפי ש- Michael Allen אומר במדריך שלו:  Michael Allen's Guide to e-learning: "אני אמור לעשות כמיטב יכולתי ללמוד את התוכן שיש פה, אז מוטב לי להשקיע את כל זמני בלמידה, ולא בקריאה אודות הלמידה."

אני תמיד מדלגת עמוד מטרות הלמידה וממשיכה הלאה. במקרים רבים מדי, זה נראה כאילו מטרות הלמידה נכתבו על ידי רובוטים.

מה אתכם? אתם באמת לוקחים את הזמן כדי לקרוא את מטרות הלמידה? באמת?

 

להפר את החוקים

גישה אחת, ש- Cathy Moore מדגימה בצורה כל כך טובה, היא לכתוב מטרות טובות יותר. קראו את המאמר שלה: Makeover: Turn Objectives into Motivators”".

Michael Allen חושב שכתיבת מטרות בצורה טובה יותר זו התחלה, אך תוהה אם כתיבה טקסטואלית של מטרות בכל דרך שהיא, באמת יכולה "למכור" לאנשים את הלמידה." הוא מפציר במפתחי הדרכה להפר את החוקים: "אל תרשמו מטרות למידה".

במקום זה, ספקו חוויות משמעותיות שאנשים יזכרו באמצעות אינטראקטיביות, גרפיקה, אנימציה וסיפור. שאלו שאלות שיעוררו את עניינו של הלומד ומקדו אותם.

אנחנו לא רומזים שצריך להחביא את מטרות הלמידה, אבל תגוונו קצת. תיפטרו מרשימת התבליטים (bullets) הכתובה תוך שימוש בפעלים הנדרשים על פי הטקסונומיה של בלום. עזרו ללומד לארגן את חוויית הלמידה, אך עשו זאת בדרך מעניינת יותר.

Allen מציע כמה אלטרנטיבות לרשימת המטרות המשעממת בשיטת הבוּלטים:

תנו ללומד לעבוד: תנו ללומד לנסות לבצע משימה. אם ייכשל, יידע מה הוא צריך לתקן ואיך, ומה עליו להיות מסוגל לעשות בסוף הלומדה (לסיים את המשימה בהצלחה).

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.