טיפ 37: תפריטים ש"עושים שכל"

טיפ 37: תפריטים ש"עושים שכל"

התפריט בכל קורס e-learning או אתר למידה הוא הצצה לתוך המוחות של צוות הפיתוח. האם הם חשבו על הלומד או שהראש שלהם היה במקום אחר כשעיצבו את התפריט? להלן כמה עצות שיסייעו לכם לוודא שעיצוב התפריט שלכם מראה שיש לכם ראש על הכתפיים.

התפריט הוא ההזדמנות העיקרית שלכם להראות ללומד שחשבתם עליו ועל הצרכים שלו. לכן, חשוב שתפקידו לענות על השאלות שלו. לומדים הניגשים ל- e-learning ,Moodle, או אתר אחר, הם אנשי מקצוע בעלי מוחות פעילים ועמוסים. יש להם שאלות. אם לא יזכו למענה, יהיו לכם לומדים לא מרוצים. בעצם, לא יהיו לכם לומדים בכלל, כיוון שהם לא ירצו להישאר ולעבור מסע של גילוי עצמאי כדי להבין את העיצוב שלכם.

על כן, עצבו תוך מחשבה על השאלות שלהם. גשו ללומדה, LMS או פורטל למידה ובדקו האם הם עונים על ארבעה השאלות האלו. לאחר מכן, חזרו לעבודתכם ובדקו האם אתם עונים עליהן…

1. "מה זה?"
האם מטרתו של ה- e-learning או אתר שלכם ברורה? האם אתם יכולים לבטא אותו במשפט אחד? אם מישהו יגיע לאתר או לקורס הזה, האם הוא יוכל להבין מה זה עושה תוך 30 שניות? אם לא, משהו השתבש, ידידיי. אתם לא רוצים שה- 30 שניות הראשונות יהיו תחילתו של מסע אל הלא-נודע. חזרו למטרות הלמידה, או למסמכי הפיצוח שלכם – אתם צריכים למצוא את ההסבר הזה שאפשר למצוא על גבי חולצת t-shirt (ולא במידה XL עם פונט בגודל 12 נק'). התשובה צריכה להימצא במטרות שאתם קובעים (באמת קבעתם אותם, נכון? יופי, יופי.)

2. "מה יש פה שיכול לעזור לי?"
כל לומדה או אתר שאנחנו בונים, צריך ביסודו להיות שם כדי לעזור לאנשים. משמעות הדבר יכולה להיות בכך שנפתור לאנשים בעיה שהם יודעים שהם סובלים ממנה, או לסייע לשפר ביצועים בתחום שאנשים לא יודעים שהם צריכים להשתפר בו. על כן, אתם צריכים לעצב תפריטים כך שהם יעזרו לאנשים. כאן זה המקום שבו כותרות חשובות. חברות פרסום יודעות איך זה עובד- מוכרים את הפתרון לבעיה, לא את הכלי.
נסחו את זה במושגים של פתרון בעיות:
"התמודדות עם אותה שיחה בעייתית"
"כיצד למנוע את אסון אבטחת המידע הבא שלכם"
"חמישה טיפים לפרזנטציה מצוינת"

דרך מצוינת להראות ללומדים שיש לכם את התשובות, הינה שימוש בתפריט נפתח מסגנון "אני רוצה ל…" המאפשר ללומדים למצוא בעצמם מענה לבעיותיהם. זו הדרך הכי טובה להרוויח את אמונם של הלומדים ולעודד אותם להעמיק יותר בתוכן.

אם הקהל שלכם כולל מגוון תפקידים, ייתכן שתצטרכו לארגן את זה כדי שתוכלו לתת מענה ברור לשאלתו של איש מכירות, מנהל שיווק- תוכלו לעשות את זה על ידי מיקום תוויות ברורות לתפקידים שונים כבר ברמה הגבוהה ביותר של התפריט.

3. "כיצד אני מנווט פה?"
אם יש סדר מסוים לתוכן שלכם, או מסע שאתם רוצים להדריך את הלומדים בו, עליכם להבהיר את זה. בחלק הזה, מעצב גרפי טוב יוכל לעזור לכם לעצב את המבנה שלכם באופן ברור, מבלי שתצטרכו לכתוב מאמר שלם כדי להסביר ללומדים כיצד לנווט. עשו את זה פשוט. שוב, אם נדרש יותר ממשפט אחד כדי להסביר כיצד להתחיל, כנראה שסיבכתם את זה יותר מדי.

4. "מתי אני יכול ללכת?"
אפילו הלומדות והאתרים בעלי העיצוב הטוב ביותר, אלו שבאמת עונים על שאלותיהם של אנשים, מתחרים עם כל הדברים האחרים הדורשים מזמנו של הלומד. לכן, עליכם לכבד את הזמן היקר הזה – אמרו להם כמה זמן יידרש לכל דבר. תנו להם להחליט האם יש להם זמן לזה. עשו עניין גדול מנושא הזמנים בתפריט שלכם. לעתים קרובות אנחנו משלבים את זה בתוך ראשי הפרקים- "5 דקות אודות העקרונות המרכזיים של תקשורת". תנו לאנשים לנהל את הזמן שלהם.

האם יש דברים נוספים שתפריטי הלומדה, Moodle או פורטל שלכם יכולים להציע, מלבד תשובות לשאלות אלו? ללא ספק – קיים מגוון רחב של יכולות שאתם יכולים להוסיף, וייתכן שהפיתוחים שלכם יידרשו להם. עם זאת, על אף שיש עוד דברים שאתם יכולים לעשות, המינימום שאתם צריכים לעשות עבורם זה לענות על ארבעת השאלות האלו. אם לא תעשו את זה, יהיו להם עוד הרבה שאלות.

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.