טיפ 49: מיפוי פעולות בקלי קלות

טיפ 49: מיפוי פעולות בקלי קלות

טיפ 49: מיפוי פעולות בקלי קלות

Cathy Moore עשתה סדר בעולם ה-e-learning  הקטן שלנו, עם הטכניקות שלה למיפוי פעולות. צוות הפיתוח של Kineo אוהדים גדולים שלה. לאחרונה הצטרפנו להרצאתה בנושא "מיפוי פעולות ל- e-learning מצוין" בכנס “Learning Technologies”. אם לא יצא לכם להתנסות בטכניקה הזו, אתם ממש חייבים.

בהרצאתה, Cathy Moore תיארה את הגישה שלה לפיתוח קורסי e-learning כך: לקיחת צעד אחורה מהמידע והתמקדות במקום זה, בפעילויות שמביאות לשינויים התנהגותיים ממשיים. היא דיברה על חשיבות השימוש בתרחישים מהחיים האמיתיים, והשתמשה בדוגמאות כדי להמחיש כיצד ניתן לעשות את זה. הפואנטה? לעשות e-learning מעניין, מציאותי, וכזה שמחבר את הלומד לתוכן.

להלן חמש הנקודות המרכזיות מההרצאה:

קורסים ששופכים עובדות, עובדות ועוד עובדות על הלומד, ומדי פעם משלבים בוחן ביניהם, לא עובדים – הם גורמים לעומס קוגניטיבי, פסיביות ושעמום. זה לא משנה התנהגות של בני אדם (וזה ממש משעמם).

1. מיפוי פעולות הוא גישה ויזואלית ל- e-learning שמתמקדת בביצועים, ולא במידע – מה שלומדים לעשות, לא מה שהם צריכים לדעת.

2. אם הלמידה אמורה להביא לשינוי אמיתי, צריכה להיות מטרה עסקית מדידה שאפשר לשאוף אליה. Cathy השתמשה בדוגמה הזו- מטרה ישנה: 'ללמד את הלומדים אודות מניעת זיהומים', מטרה חדשה: 'להפחית את שיעור השגיאות הנעשות על ידי הצוות הרפואי בנושא מניעת זיהומים ב- 20% עד 2012'. כך באמת תדעו אם קורס הוא אפקטיבי.

3. מיפוי פעילויות משתמש בפעילויות המשקפות את מה שלומדים צריכים לעשות, כדי להשיג את המטרה העסקית. הפעילויות מציבות את הלומד בסיטואציית העבודה, ונדרש מהם לקבל החלטות כמו אלו שהיו מקבלים בחיים האמיתיים.

4.ליצירת פעילויות אלו משמעות בכך שהלומדים יכולים להיכשל בסביבה בטוחה, וללמוד מטעויות אלו – אחרי הכל, זו הדרך הטובה ביותר ללמוד.

5. על ידי שימוש במיפוי פעילויות, מפתחים יכולים ליצור קורסים מעניינים ואינטראקטיביים שהינם עשירים בתרחישים ומשקפים פעילויות מהחיים האמיתיים. זה עושה שיפוץ כללי לסגנון ה- e-learning הישן, כך שמפתחים לא רק מעצבים מידע, אלא שהם מעצבים חוויות שלומדים יזכרו.

אז מה אתם יכולים לקחת מזה? ובכן, התשובה כאן היא שינוי אמיתי! חשיבותו של מיפוי פעילויות מתבטא בכל שכולו מכוון לשיפור מדיד של ביצועים. מכאן שאם לקוח רוצה להפחית את כמות השגיאות בנושא מניעת זיהומים, הוא יכול להיות בטוח שהלומדה באמת תתמקד במטרה זו. ייתכן שיהיה מעט מסובך להתרחק מכל העובדות והמידע ולהיכנס לצורת החשיבה החדשה הזו, אך הלמידה כל כך הרבה יותר מעניינת ואפקטיבית- זה ממש משתלם.

המדריך של Cathy Moore למיפוי פעילויות – בארבעה שלבים פשוטים:

1. זהו את המטרה העסקית.

2. זהו מה הלומדים צריכים לעשות כדי לייצר את השינוי.

3. פתחו פעילויות שישקפו את מה שהלומדים יעשו בעולם האמיתי כדי להשיג את המטרות שלנו.

4. מה הלומדים באמת צריכים לדעת כדי לבצע את הפעילות?

אנחנו ב- Kineo מעצבים שינויים בביצועים כבר תקופה ארוכה, חלקנו למדנו תחת כנפו של Roger Schank שהוביל את אימוץ הגישה הזו עוד בשנות ה-90'- אבל כל הכבוד ל- Cathy Moore על שהסבירה משהו שכל כך מתקשר להגיון בריא בצורה ברורה ועניינית. אם תתחילו לעסוק במיפוי פעילויות, אתם תיצרו e-learning יותר מוצלח – ללא כל ספק.

בואו לראות את תוצאותיה של נקיטת גישה מבוססת-ביצועים בלמידה, כפי שעשינו זאת עבור M&S.

http://kineo.com/case-studies/mas-cafe-service-heroes-case-study.html

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.