טיפ 58: הכניסו קצת רכילות

ראיתם את הלומדה שהצוות ההוא יצר? אתם יודעים, המשעמם ההוא שאף אחד לא יכל לזכור שום דבר ממנה? אתם זוכרים איך כל מסך היה עמוס במידע ואינספור תבליטי טקסט? ואיך שכל הלומדים היו לגמרי משועממים אבל היו חייבים לעבור אותה בגלל שהיא הייתה לומדת רגולציה?

הקטע עורר בכם סקרנות? אתם רוצים לצלול איתנו קצת יותר לעומק? אולי אפילו… לרכל איתנו על כל החוויה? ובכן. בואו נשב על כוס קפה ונצתופף סביב השולחן לקשקש על רכילות…

דיברנו בעבר על שימוש בסיפורים כדי לעשות e-learning מעניין יותר. כעת המדע הוכיח שאנחנו אכן יושבים זקופים וקשובים יותר כשאנחנו שומעים רכילות על מישהו. מחקר שנערך באוניברסיטת Northeastern בבוסטון הראה שמשתתפים מתמקדים יותר בתמונות של אנשים ששמעו עליהם סיפור שלילי או רגשי- וזהו חיבור בלתי מודע שאנשים עושים. "עין מיומנות לרכילות מספק הגנה חברתית, החוקרים טוענים, על ידי סיפוק הזדמנויות לבקר ולגנות שקרנים ורמאים פוטנציאליים."

אז איך זה יכול לעזור לכם לשפר את התוכן והעיצוב של הלומדות שלכם? ובכן, לדעתנו, טכניקות שיוצרות חיבורים רגשיים חזקים יותר של הלומד עם התוכן יוצרות חוויה שתיחרט באופן חזק יותר בזכרונם של לומדים- ומכאן, שהן יוצרות העברת ידע אפקטיבית יותר. בהדגמה שיצרנו עבור מוסד עסקי, מטרת הלומדה הייתה לפקוח ללומדים את העיניים בנוגע למדיניות החופשות, שחייבה את כל העובדים לקחת שבועיים רצופים של חופש בשנה. הסיבה האמיתית שבגללה זה היה חשוב – בזמן חופשה, סוכני מניות צריכים להשאיר את הספרים שלהם בידי סוכנים אחרים. בדרך זו, הונאות פוטנציאליות מתגלות.

במקום להציג את המדיניות בצורה פשוטה, הלכנו בדרך הרכילות. סיפרנו סיפורים על כמה אנשים!

מה שבטוח, זאת חוויה יותר רגשית. אנחנו זוכרים את התמונות של שני האנשים, וזה מחבר אותנו לתוכן. גם כעבור מספר שבועות, אנחנו יכולים רק להיזכר בפניהם ושאר התוכן חוזר אלינו.

 

במקרה זה, סיפורי הרכילות היו אמיתיים. על ידי מעט נבירה עם צוות מומחי התוכן שלכם, ייתכן שתוכלו גם אתם למצוא סיפורי אינטריגות בתך הארגון שלכם. אם לא, תרגישו חופשי ללכת בדרך הבדיונית. המציאו סיפור משכנע של אדם שהפר את החוקים ומה קרה. על ידי הצגת השלכות של מעשים בלתי רצויים, תוכלו לספק ללומדים שלכם אזהרה שתיחרט בזיכרונם.

 

להלן דוגמה נוספת של פתיח רכילותי: שיחה הנשמעת במקרה בבר יינות, אין יותר צהוב מזה…

ואז אנחנו מתרחקים כדי להראות את התמונה הכוללת:

ומתפתח אסון, כמובן… שום דבר טוב לא קורה בבר יינות.

אז, מה אתכם? איך אתם חושבים שאתם יכולים להכניס טון קצת יותר צהוב בקורס הבא שלכם? איפה אתם יכולים לספר על מישהו סיפור שאנשים יזכרו? אנחנו נאזין…

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

התגובות סגורות.